23 Temmuz 2012 Pazartesi

Kurban Duaları

KURBAN KESİM DUASI
Kurban edilecek hayvan, yüzü kıbleye gelecek şekilde eziyet edilmeden yatırılır, gerekiyorsa ayakları bağlanır ve şu dua okunur;









“İnnî veccehtü vechiye lillezî fetara’s-semâvâti ve’l-ardı hanîfen ve mâ ene mine’l-müşrikîn 
“Kul inne salâtî ve nüsükî ve mahyâye ve memâtî lillâhi Rabbi’l-‘âlemîn Lâ şerîke lehû ve bizâlike ümirtü ve ene evvelü’l-müslimîn” 

“Ben hakka yönelen birisi olarak yüzümü, gökleri ve yeri yaratana döndürdüm Ben Allah’a ortak koşanlardan değilim” (En'âm, 6/79)
“Şüphesiz benim namazım da, diğer ibadetlerim de, yaşamam da, ölümüm de âlemlerin Rabbi Allah içindir O’nun hiçbir ortağı yoktur İşte ben bununla emrolundum Ben Müslümanların ilkiyim” (En'âm, 6/162–163) duası okunur





“Allâhü ekber, Allâhü Ekber, lâ ilâhe illallâhü vallâhü ekber, Allâhü ekber ve lillâhi’l-hamd” 
Diyerek tekbir getirilir ve bismillahi Allahü ekber denilerek hayvan keskin bir bıçak ile kesilir


Elhamdü Lillâhi Rabbil'alemin

Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala âli seyyidina Muhammed

Ya Rabbim ! Ey Duaları İşiten ve Kabul eden Mevlamız.

Bu Yazıları okuyan kardeşimizin gönlün de olupta dile getiremediği ne kadar


muradı varsa bunları hayırlı olanlardan kıl ve kabul buyur.

Hangi hal için de bulundurursan bulundur senden gafil olmaktan onu 


koru. Kıyametin ve ölümün dayanılmaz şiddetinden onu Muhafaza 

buyur. Onu iyilerden kıl ve iyilerle beraber bulundur ve iyilerle beraber 

haşret. Müjdelenen, Cennet ve Cemaline eriştireceğin seçkin kullarından 

eyle.

Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala âli seyyidina Muhammed


AMİN....

kaynak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder